autóalkatrész specialistaRendeljen akár regisztráció nélkülkövess a facebookongoogle+ oldalunkTel:(nem elérhető)

Skoda alkatrész

Válassza ki a fő termékcsoportot

Skoda autóalkatrészek

A Skoda Logóról

A szóbeszéd szerint a Skoda embéma egy indián fejet ábrázoló dombormű hatására készült el, mely sok irodában volt látható abban az időben. Így kapta a nevet a logó: Vörös Indián. 1924-óta használatos a jelenlegi logó. Az embéma nem sokat változott csak az 1991-es privatizáció alatt változtattak rajta. Azóta használja a Skoda ez új emblémát. A Skoda többi még a mai napig is üzemelő ágazata továbbra is a régi Skoda emblémát használja.


A Skoda gyárról röviden:

A korábbi Skoda művek, jelenlegi nevék Skoda HOlding energetikai berendezések és közlekedési eszközök gyártásával foglalkozik. A Skoda művek 1959-ben alakult meg. Alapítóját Emil Skoda-nak hívták. A Skoda művek csehország vezető fegyvergyártó, és közlekedés eszközgyártó cége volt. Jelenleg a Skoda autók gyártása a Volkswagen csoport keretein belül zajlik megtartva a skoda márkanevet:

A Skoda gyár rövid története:

Időszak: 1899 –> 1945-ig.
A Skoda céget fegyvergyártásra és tömegközlekedés eszközök gyártására alapították. Egyik vezető cég volt az Oszták-Magyar Monarchia alatt. Kiváló fegyverekkel látta el a hadsereget. 1911 óta a Skoda kapcsolatban állt Václav Laurin és Václav Klement alapította kerékpár, személygépkocsi és motorgyárral, és a személyautó gyártó L&K-vel.
A Skoda megvette a Hispano Suiza luxusautó licencét és Skoda Superb néven gyártott, de még saját autógyártó részleggel sem rendelkezett ebben az időben. 1920 után a cég a gépesített eke gyártásával is foglakozott és a P4 néven ismert járműből 51 készült el mielőtt kitört volna az első világháború. A SKoda megvette a Puch, Fiat liszenszét is, hogy ők is gyárthassák az ekét. SZállítottak ekét Délafrikába , Spanyolországba és Ausztriába.. A 1923. december 15-én a Szárnyaló Nyíl lett a SKoda védjegye.
1925-ben a L&K társaságot a Skoda tulajdonába került. 1930-ban alakult meg az ASAP nevű részvénytársaság ami teljes mértékben Skoda tulajdon lett. Az 1933-as évben a Skoda gyár 1550 alkalmazottal 1607 darab járművet gyártott, ami körülbelül fele annyi mint az 1932-es gyártási mennyiség. 1933-ban dobják piacra a Skoda 420-ast, melyet ezt követően árultak Skoda Standard illetve Skoda Popular megvenezéssel. 1936-ban a Skoda lett a legnagyobb belföldi gyártó.

A második világháború hatására a Skoda palettája is változott, és teherjárműveket kezdett gyártani a háborús igényeknek megfelelően, hogy seítse a hadsereget. A tehergépjárművüket 256-os névre keszetelték, mely nagyon sikeresnek bizonyult mivel kis mérete elenére jelentős 2500 kg tömeget tudott hordozni és fejlett technológiával rednelkezett sok versenytársa mellett, minek következtében körülbelül háromezer darab gyártására került sor.
A Német megszállás alatt a gyár haditermeléssel foglalkozott és elsősorban tankokat állítottak elő. Időszak: 1948 ––> 1990-ig

A gyár allamosítására került sor 1948-ban a kommunista hatalom által. Átalakult az ASAP és megszűnik az AZNP. Ebben az időben a háború alatt megszerzett technikai tudás segítette a gyár fennmaradását, és gyártotta a Jawa motorkerékpárt, a Tatra teherautót és a Zetor traktort is. A gyár még sokáig "megélt" a háború előtti technikából; a Jawa motorkerékpár, Tatra teherautó és a Zetor traktor fogalom maradt. 1950-es években. A személyautó gyártást ekkor átszervezték. 1989-től 1992-ig privatizációs folyamat volt, és a személyautó gyártó részét a Skodának átvette a Volkswagen. Megalakul a Skoda Holding 2000-ben.