autóalkatrész specialistaRendeljen akár regisztráció nélkülkövess a facebookongoogle+ oldalunkTel:(nem elérhető)

Citroen alkatrész

Válassza ki a fő termékcsoportot

Citroen autóalkatrészek

André Citroën

( 1878 - 1935 )

Párizsban született 1878. február 5-én. Apja Lévi Citroën holland gyémántkereskedő volt, míg anyja, Macha Kleinan lengyel származású volt. André Párizsban nevelkedett, és édesapja révén gyakran fordult meg az Egyesült Államokban. Az újítások mitiválták, és nem szívesen követett másokat. Épp hogy betöltötte a 24.-ik életévét mikor a megalapítja első vállalkozását a "Société des Engrenages Citroën"-t. Nagy hatást gyakorol rá lengyelországi útján látott "ős sebváltó", és a fogaskerék mintáját választja saját vállalkozása logójakéntz, mely azóta megmaradt Citroën-en. A világháborúban lőszereket gyártott de a háború után áttelepíti gyárát a Quai de Javel-re és felépíti nagy álmát az autógyárat. Az első Citroën 1919-ben kigördül a gyárból.
A Citröen gyár óriási tempóban feljődik, és ebben az évben el is éri a napi 30 autós példányszámot. Citroën viszont nem éri be ennyivel és ellátogat a Fordhoz az Egyesült Államokba, hogy megismerje a Fordot.. Hazatérve pedig honosítja a Taylor-féle vezetési elveket vállalkozásában. A Citroën gyár a termelékenység mintájává válik és széleskörű terjesztői hálózatot épít ki, hitelt ad, biztosít stb.
Citroën bízik abban, hogy az ipari fejlődés további társadalmi fejlődépst is hoz majd. Ezért az új technológiák kidolgozása és meghonosítása mellett kiemelt fgyelmet fordít jóléti intézkedésekre is. (13. havi fizetés, a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása, céges óvoda létesítése)., melyek közül több - mai szemmel nézve is - példaértékű.
Az autóit mindél több ember számára szerette volna elérhetővé tenni, ezért gyakran kockázatos lépéseket tett. 1927-re a gyárnak már 31 ezer alkalmazottja van és a napi termelése 400 autót is elérte és két évvel később az eladási szám már több mint 100 ezr volt. Citroen jelentős figyelmet fordít a reklámra i és már 1922-ben a 7. Párizsi Autószalon vendégeit lenyűgözte, amikor egy műrepülő pilóta egy óriási Citroën feliratot fest az égre.
Ebben az évben meglátogatja őt egy Fernand Migault nevű úr, aki miniatűröket étít, és bemutat neki egy 1:10 méretarányú A modell-t. Az 1929-es kezdetű hírhedt gazdasági világválság kettétöri a Citroën gyár fejlődését is. 1935-ig 70%-kal esik vissza az éves termelés minek következtében a gyár a csőd szélére kerül. 1933-ban Citroën felismeri a a lehetőséget Renault által elutasított André Lefebvre első kerék hajtású tervében, de késői lett a felismerés mert Hiába kezdi meg Traction Avant 1934-ben útját, Európa első és aa világ második legnagyobb gyára már nem nem menekül a csőd elől, és a gyár irányítását, a francia kormány hatására egy hitelező Pierre Michelin veszi át. André Citroën 1935. július 3-án végleg rákban elhunyt. Az alapító halálával véget ér a gyár történetének első fejezete, de André Citroën és a gyár története mindi az egyik legjelentősebb életmű marad.