autóalkatrész specialistaRendeljen akár regisztráció nélkülkövess a facebookongoogle+ oldalunkTel:(nem elérhető)

Fékbetét

Válassza ki autóját

Fékbetét ismertető!

Fékbetét A fékbetét az autó egyik legfontosabb alkatrésze. Ahogy sokan mondják, ha egy autóval nem tudunk megállni, ami nagyobb probléma, mint ha nem tudnánk elindulni. A fékbetétek tárcsafékes autóknál találhatók meg, (már szinte minden autóban legalább elől tárcsafék van, kivételt képez ez alól néhány régi modell, pl a Bogárhátú VW).
A fékbetétek hivatottak a féktárcsát lelassítani, illetve megállítani a súrlódás erejével. A fékbetéteket a fék-munkahenger által továbbított erő szorítja a tárcsához, melyet ez által késztet megállásra és lassításra. A betétek nagy igénybevételnek vannak kitéve, ezért nagyon fontos a betéten található anyag minősége. Gyári és gyári minőségű fékbetéteknél általában a fékbetét alatt rezgéscsillapító réteg is található, mely meggátolja a fékbetét fütyülő hangját. A prémium minőségű termékek ez által csendesen, zajmentesen üzemelnek kiváló fékhatással. A gyengébb minőségű fékbetéteknél is fontos a fékhatás, így a fékezés egy olcsóbb termék esetén is jó lesz, de például a hangja miatt csökkenti komfort érzetünket. További fontos információ a fékbetétekről az anyagának keménysége. A túl kemény fékbetét hamar elkoptatja a féktárcsát. Ha fékbetétet cserlékünk, akkor mindig ellenőrizzük a tárcsák állapotát is. Ezt a kopási perem megvizsgálásával és a felület szemrevételezésével lehet megtenni. Javasolt féktárcsa csere minden második fékbetét csere esetén. Mindenképpen javasolni szoktuk, hogy a fékbetétek cseréjét szakemberre bízza. Ha nem így teszi, akkor a csere alkalmával figyeljen oda arra, hogy a fékbetét kopása miatt a fékmunkahengerek dugattyúi automatikusan rá vannak állítódva a kopott fékbetét vastagságára, így az új betét behelyezésekor a fékmunkahengert vissza kell nyomni, ellenkező esetben nem fér be az új betét a régi helyére. Ez egy nagyon kényes művelet, mivel ha nem megfelelően (középpontosan) nyomja vissza a dugattyút, azzal a fékmunkahengert is tönkre lehet tenni, mely komolyabb költséggel jár. A dugattyú visszanyomása előtt mindenképp vegye le a fékolaj tartály tetejét is! Mindig ellenőrizze a fékbetét csere alkalmával a csuszkákat, esetleges olajfolyást, és a fékcsövek állapotát is. A csere után ne lepődjünk meg, ha a fékhatás nem megfelelő. Ennek az oka, hogy a féktárcsa nincs összekopva még az új betéttel, és nem a teljes felülettel fékez. Fékbetét csere után meg szokták vasalni a féket. Ez végezhető fékpadon, vagy az autóval folyamatos fékezéssel. A tökéletes fékhatás eléréséig egy kis időre lehet szükség.